امنیت آسانسور کارگاهی در هنگام سقوط

ایمنی آسانسور کارگاهی : پیشرفت در صنعت و تکنولوژی امروزه به قدری با سرعت پیش می رود که صنایع مختلف برای عقب نماندن از یکدیگر هرگونه تلاشی انجام می دهند. یکی از صنایع بسیار کاربردی و مهم صنعت آسانسورسازی می باشد. این صنعت با تنوع و کاربردهای مختلف که در طراحی های خود دارد امکانات بسیار زیادی را به مخاطبان خود عرضه می کند. از آن جایی که آسانسورها در هر اندازه و شکلی که باشند وظیفه ی جابه جایی و نقل و انتقال افراد انسانی و مواد دیگر را به عهده دارند، لازم است به نکات ایمنی آن ها توجه خاصی را مبذول داشت.

آسانسور کارگاهی یکی از پرکاربردترین آسانسورهایی می باشد که در ساخت بناها و حمل و جا به جایی افراد، مواد و مصالح به کار گرفته می شود.

ایمنی آسانسور کارگاهی

با توجه به این که آسانسورهای این چنینی برای انتقال افراد انسانی و مواد گوناگون دیگر به کار گرفته می شود. امنیت ان ها در اولویت قرار دارد. هرچه امنیت آسانسورهای کارگاهی بیشتر باشد به همان میزان تلفات و خسارات ناشی از کارکرد آن کاهش یافته و جان و مال مردم بیشتر حفظ می شود. اینگونه آسانسورها نقش مهمی در تسهیل نقل و انتقالات دارند و سرعت کار را بالا می برند. آسانسور کارگاهی دارای محدودیت ارتفاع نیست و برای همین در ایجاد و ساخت بناهای مرتفع و آسمان خراش ها حرف اول را می زند.

مشخصات آسانسور کارگاهی که در ایمنی آن نیز نقش موثر دارد:

  • میزان ظرفیت بالابر مصالح بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلوگرم است.
  • سرعت حرکت آسانسور کارگاهی ./۲ متر بر ثانیه تا ./۶ متر بر ثانیه است.
  • جنس کابین فلز با فنس ورق پانچ شده و دارای درب آکاردئونی می باشد.
  • ابعاد و اندازه کابین با توجه به ابعاد چاهک در نظر گرفته می شود.
  • سیستم حرکتی به طور کششی با وینچ انجام می گیرد.