انتخاب مواد مناسب برای تولید بتن

بچینگ پلانت و تولید بتون : در مقاله های پیشین در مورد بچینگ پلانت دستگاه تولید بتون آماده و همچنین طرز کار دستگاه بچینگ بتون ساز توضیح داده شده است در این مقاله سعی بر این است تا مواد مورد نیاز جهت تولید بتون و شرایط لازم جهت ساخت و تولید بتون با کیفیت و استحکام بالا شرح داده شود، با ما همراه باشید.

بتن از مصالح و موادی است که در ساخت و ساز کاربرد فراوان داشته و مقاومت بسیار بالایی دارد. مواد تشکیل دهنده بتن شامل ترکیب سه ماده آب، سیمان پرتلند، شن و ماسه و یا به طور کلی سنگدانه ها می باشد. برای ساخت بتن با کیفیت عالی باید مواد و مصالح آن را با دقت انتخاب کنید و برای ساخت و تولید بتن با کیفیت بالا اطلاعاتی داشته باشید.

 

بچینگ پلانت و تولید بتون

انتخاب سیمان مناسب

سیمان پرتلند یکی از مناسب ترین انواع سیمان برای تولید بتن می باشد. سیمان یکی از مواد اصلی برای ساخت بتن است، به همین منظور باید در انتخاب سیمان مناسب دقت نمود، چراکه سیمان در مقاومت بتن سهم مهمی دارد.

انتخاب سنگدانه ها در بتن

مشخصات فیزیکی و همچنین دوام و استحکام سنگدانه هایی که برای ساخت بتن استفاده می شوند بسیار مهم است. همچنین دارای مقداری مواد زیان آور می باشد که باید بررسی شود. هرچند این مواد زیان آور به اندازه قابل قبول است. برای ساخت بتن مقدار سنگدانه های ریز بیشتر از سنگدانه های درشت به کار می رود. در گذشته تصور میشد اگر میزان سنگدانه های درشت بیشتر باشد بهتر است ولی امروزه این باور اساس علمی نداشته و باطل است.

انتخاب آب مناسب برای استفاده در بتن

آب شرب شهری مطلوب ترین نوع آب برای استفاده در مخلوط بتن می باشد. اگر از آب غیرقابل شرب برای تولید بتن استفاده می شود. باید شرایط و ویژگی های آب مورد استفاده را مطالعه و بررسی کنید زیرا کیفیت این آب می تواند در میزان مقاومت و استحکام بتن نقش بسزایی داشته باشد. در واقع میزان کیفیت بتن با میزان مقاومت آن سنجیده می شود.