خط تولید بتن و نحوه ی تولید آن

خط تولید بتن و نحوه ی تولید آن : در ابتدا باید بدانیم بتن اماده چیست؟ بتن ترکیبی از مواد سیمانی، آب و سنگدانه (اغلب شن و ماسه یا سنگ شکسته) می باشد. اغلب مردم به اشتباه تصور می کنند که بتن و سیمان از یک نوع مواد هستند و شبیه یکدیگر می باشند. در واقع سیمان متشکل از پودر ریزی است که باعث چسبندگی بین سنگدانه ها شده و توده ای به نام بتن را بوجود می آورد. بتن آماده بتنی می باشد که به شکل مخلوطی تازه و روان به مشتری عرضه می شود . از آن جایی که بتن با توجه به نوع و شرایط کار قابلیت سفارشی کردن را از لحاظ مقاومت و دوام دارد، از مواد رایج و چند منظوره در امور ساختمانی شمرده می شود.

بتن ها از لحاظ خواص مورد نیاز و مخلوطی که دارند طبقه بندی می شوند. بتن باید دارای مقاومت یا اسلامپ درستی باشد نقل و انتقال را آسان ترکند. همچنین باید دارای مقاومت بالایی باشد که قادر به تحمل بارهای وارد شده در شرایط محیطی مختلف را داشته و شرایط مناسب جهت بهره برداری را داشته باشد. از آن جایی که بتن یک ماده ی زودشکن است به وسیله میله های فولادی (بتن تقویت شده) یا با وترهای پیش فشرده (بتن پیش فشرده) مقاومت و کارایی آن را افزایش می دهند. به دلیل ویژگی های ساختاری، فیزیکی، شیمیایی و حتی اقتصادی، بتن یکی از مهمترین مواد ساختمانی می باشد. همچنین بتن هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد.

از آن جایی که بتن به راحتی شکل می گیرد اغلب در محل و در جایگاه ساخت ریخته می شود اما استقبال از مواد بتنی و محصولات بتنی نیز که از قبل در کارخانه تولید شده است نیز رو به افزایش است. در همه ی دنیا تامین مصالح دانه ای بتن با کیفیت مرغوب امکان پذیر نیست و حتی در بعضی نقاط به دلیل استفاده ی زیاد با کمبود مواد آن مواجهه هستند. بنابراین از هم اکنون باید نسبت به روش های پیشرفته تر و اصلاح بهبود ان در استفاده از مواد دانه ای با کیفیت پایین یا محصولات زائد و بازیافت بتن کهنه تدابیری اتخاذ گردد.دستگاه تولید بتون

کیفیت بتن ساختمانی تولید شده تا حد زیادی به ترکیب و عمل آوردن آن و کنترل آب دهی سیمان بستگی دارد. در نتیجه ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن باید برطبق روش های استاندارد تولید و در زمان ساخت ازمایش شود. استانداردهایی همچون استاندارد ملی و بین المللی و توصیه های سازمان بین المللی کنترل کیفیت مواد خام بتن و ISO استاندارد – البته خصوصیات دیگر توسط خریدار تعیین می شود. استفاده از بتن آماده جهت ساخت قطعه و یا سازه نسبت به بتنی که در کارگاه ها با روش دستی ساخته میشوند در اولویت است زیرا بتن های ساخته شده کارگاهی از کیفیت لازم برخوردار میباشند. بتن های تولید شده در کارخانه به سبب تجهیزات تخصصی و کنترل کیفیت، دارای کیفیت مطلوب تری می باشند. از بتن آماده در سازه هایی مانند ساخت سدهای بتونی، دیوارهای حائل، سدهای خاکی و غیره استفاده می شود.

بتن آماده به طور عمومی برای ساخت ساختمان های شهری (مسکونی، اداری و تجاری) استفاده می شود. از آن جایی که نظارت بر کیفیت و رعایت استاندارد در خصوص ساخت بنا رو به افزایش گذاشته است، چنین پیش بینی می شود که در آینده ای نه چنداد دور، ساخت بتن به شیوه ی دستی و سنتی که بیشتر در کارگاه های ساختمانی وجود دارد منسوخ شده و بتن های آماده به جای آن جایگزین میگردد.

جهت تولید بتون آماده می توان از دستگاه های بچینگ پلانت در تیپ ها و ظرفیت های مختلف استفاده نمود.

خرید بچینگ پلانت

چنانچه قصد مشاوره ، خرید، مونتاژ، دمونتاژ، نصب و راه اندازی و یا سرویس و نگهداری بچینگ پلانت ( دستگاه تولید بتون آماده ) را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل نمایید، گروه آریاصنعت در هر مکان و هر زمان پاسخگوی نیازهای مشتریان محترم می باشد.