مراحل نصب و مونتاژ تاور کرین

مراحل نصب و مونتاژ تاور کرین : تاور کرین ها در عملیات ساختمان سازی نقش بسیار مهم و پرکاربردی دارند. حوادث بسیار زیادی هر ساله دامن گیر نصاب های تاورکرین ها در ایران می شود و تمام اتفاقات فوق بر اثر عدم آشنایی کافی با موارد نصب و همچنین بی توجهی به مسائل ایمنی رخ می دهد.

مراحل نصب و مونتاژ تاور کرین

مواردی که در زمان نصب و مونتاژ تاورکرین باید در نظر گرفت شامل نکات ذیل است:

  1. بهره گیری از نیروی ماهر و آموزش دیده ای که با اجزاء و مدل خاص جرثقیل آشنایی داشته باشد.
  2. در مراحل اولیه اجزاء تاورکرین به وسیله ی یک جرثقیل متحرک به محل نصب انتقال می یابند. لذا استفاده از جرثقیل هایی با ظرفیت و ارتفاع متناسب و بالاترین وزن قطعه تاورکرین خیلی مهم است. در این خصوص افرادی که علامت می دهند و به ریگر معروف می باشند نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و این افراد باید ارتباط مطلوبی با تیم نصاب داشته باشند.
  3. سرعت باد و شرایط جوی از عوامل حائز اهمیت می باشد. هنگام نصب مسئولین ایمنی کارگاه (HSE) باید وضعیت آب و هوا را در نظر داشته و سعی کنند یک روز آرام را برای نصب انتخاب کنند. حداکثر سرعت باد جهت نصب ۳۶ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.
  4. قبل از نصب باید نسبت به ارتفاع دکل، طول فلش مورد نیاز و همچنین شعاع عملیات تاورکرین تمهیداتی در نظر گرفت. به ساختمان ها و برج های مجاور، سیم های انتقال برق، تداخل شعاع عملیات با تاورکرین های مجاور و … توجه ویژه ای شود.
  5. تا حد ممکن بهتر است که نصب و مونتاژ تاورکرین را در روزهای تعطیل و کم تردد انجام داد. همچنین باید به شعاع حداقل ۲۰ متر از دکل اصلی تاورکرین توسط نوار خطر که به عنوان منطقه ی پرخطر تعیین شده توجه داشت و کسی بدون هماهنگی در این منطقه تردد نکند.
  6. قبل از شروع به نصب، قطعات باید به دقت بازرسی شوند. سکشن ها (قطعات دکل) باید فابریک بوده و توسط یک کارخانه تولید شده باشند. در برخی از بازرسی ها دیده شده که به طور مثال سکشن های ایرانی، چینی و فرانسوی را روی یک دکل نصب کرده اند که این تفاوت ها در ابعاد هر چند خیلی جزیی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. این گونه دکل ها از استاندارد لازم برخوردار نبوده و مورد تایید نیستند.
  7. یکی از اشکلات رایجی که مکرر در بازرسی ها دیده شده استفاده از پین و اشپیل های معیوب و کج و معوج شده است. در زمانی که پین به درستی در جای خود قرار نمی گیرد، نصاب آن را جا نمیزند و در مورد اشپیل هم همین موضوع مصداق دارد.

چنانچه قصد مشاوره ، خرید ، مونتاژ ، دمونتاژ ، نصب و راه اندازی و یا سرویس و نگهداری تاورکرین ( جرثقیل برجی ) را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل نمایید، گروه آریاصنعت در هر مکان و هر زمان پاسخگوی نیازهای مشتریان محترم می باشد.