مشکلات سیستم های کنترل قدیمی در تاورکرین

مشکلات سیستم کنترل قدیمی در تاورکرین : از آن جایی که مراحل راه اندازی و  جریان های بالا در موتورهای در حال کار، مرتب تکرار می شود و همچنین موتورها معمولا دچار آسیب شده و اغلب به شکل دوره ای سیم پیچی آن ها می سوزد. در نتیجه خرابی موتورها بر روی اجرای پروژه ها نیز تاثیر گذار است.

مشکلات سیستم کنترل قدیمی

لزوم بهره گیری از دو موتور سیم پیچ و گیربکس دوبل

معمولا در قلاب تاورکرین ها، یک موتور به تنهایی قادر نیست هم سرعت و هم گشتاور مورد احتیاج را تامین کند. بنابراین سعی می شود از دو الکتروموتور و گیربکس با دو ورودی و یک خروجی استفاده گردد. برای این که سرعت مورد نظر را نیز کنترل کنند از موتورهای روتور سیم پیچی شده بهره می گیرند. این موتورها ضمن این که از قیمت بسیار بالایی برخوردارند، به خاطر دارا بودن رینگ و وجود سیم پیچی در موتور و استاتور میزان آسیب دیدگی و احتیاج به تعمیرات در آن ها زیاد مشاهده می شود. لذا برای این که سرعت را کنترل کنند از مقاومت های بسیار قوی و گران قیمت در مسیر روتور استفاده می گردد، که این امر نیز میزان خرابی را افزایش داده و تلفات و میزان انرژی تاور را بالا می برد.

پیچیدگی مدارهای فرمان و قدرت

۱- از آن جایی که یک موتور روتور سیم پیچی بایستی کار کنترل سرعت را انجام دهد. مقاومت روتور را به دو شکل وارد مدار می کنند که این نیز به مدار فرمان و قدرت احتیاج دارد در  نتیجه این کار درصد خرابی ها را زیاد می کند.

۲- پیچیدگی مدارهای فرمان و قدرت سبب ایجاد خرابی و بالا رفتن هزینه تعمیر می گردد، همچنین اطمینان از کار زیاد و سطح ایمنی تاور را نیز کم می کند. در ضمن زمان پیدا کردن نواقص و عیوب نیز بیشتر می شود. در نتیجه بایستی از افراد خبره در پای تابلوها استفاده کرد. حتی گاهی علیرغم وجود افراد ماهر و با تجربه رفع عیوب دستگاه ساعت ها به طول می انجامد. چنانچه از افراد کم تجربه برای تعمیر چنین تابلوهایی استفاده شود، باعث مشکلات عدیده ای خواهد شد.

همچنین وجود بلوک و ولوم های گران قیمت فاقد ضمانت که ضمن گران بودن، فاقد گارانتی بوده و هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مدار و نحوه کار آن از طرف سازندگان دیده نمی شود و کاملا به شکل بسته ارائه می شوند. این ها معمولا به ولوم های بسیار گران قیمتی احتیاج دارد که در سیستم لیور استفاده شده و این عاملی برای خرابی و طولانی شدن زمان تعمیرات می شود.

مشکلات مکانیکی و تنش های ناشی از بارهای سنگین و لزوم رانندگان ماهر

۱- معامل شکستن دنده ها، پله ای بودن سرعت سیستم های کنتاکتوری است که به  دنده های گیربکس مرتب ضربه می زند. این امر فشار و لرزش های زیادی بر تاور وارد میکند به ویژه در زمان انتقال بارهای سنگین، راننده بایستی از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد. این موضوع باعث حرکت های نوسانی طولی و عرضی ناشی از کنترل های شاریوت و گردان شده و مهارت راننده این نوسانات را کم می کند. قابل ذکر است که حتی رانندگان خبره نیز در موارد این چنینی با استارت های متعدد باعث کم شده نوسانات طولی و عرضی قلاب شده و این نیز خرابی به دنبال می آورد.

۲- مدارهای فرمان از انعطاف مناسبی برای کنترل و فاصله زمانی بین دنده های سرعت موتورها برخوردار نیست این امر به خاطر کنتاکتوری بودن مدار فرمان می باشد. این موضوع سبب می شود که در حرکات پایین آمدن قلاب در بارهای سنگین باعث صاف شدن لنت ترمزها شود که نهایتا ایمنی تاور کاهش یافته و دوره ی تعمیرات نیز از نظر زمانی کمتر می شود.

۳- اغلب راننده ها عادت دارند در سرعت بالا، لیور را رها کنند. این موضوع موجب صاف شدن و خوردگی لنت ترمزها شده و فشار بسیار زیادی بر موتور وارد می کند و باعث کاهش عمر موتور می گردد.

وجود لزوم سرویس نگهداری دوره ای پر هزینه

عیوب فراوان سیستم های کنتاکتوری و ایجاد مشکلات مکانیکی فراوان ناشی از شیوه ی کنترل مبتنی بر آن، باعث اهمیت سرویس های دوره ای با فاصله زمانی کوتاه شده و هزینه سرویس را بالا می برد.

مصرف انرژی بالا و بازدهی کم

سیستم ها انرژی بسیار بالایی مصرف می کنند. این امر به خاطر راه اندازی های متعدد و جریان کار ناشی از شیوه ی کنترل است. همچنین وجود دو موتور برای قلاب باعث کاهش بازدهی سیستم میشود.

خرید، نصب و راه اندازی تابلو اینورتر:

جهت تعویض تابلوهای قدیمی (کنتاکتوری) به تابلوهای هوشمند (اینورتر) می توانید با گروه آریاصنعت تماس حاصل نمایید.