نحوه عملکرد تاورکرین

نحوه عملکرد تاورکرین : تاورکرین ها انواع مختلفی دارند که تقریباً همگی از یک قانون در انجام کار و باربرداری تبعیت می کنند که شامل چند دسته است.

قدرت بار برداری

قدرت باربرداری در تاورکرین مبنی بر ساختار آن می باشد که تا چه تناژی را می تواند از روی زمین بلند کند، این کار توسط الکترو موتور انجام می شود و الکترو موتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است و توسط وینچ مقدار مورد نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نظر دستگاه و رابطی به نام هوک (قلاب) به بار متصل می گردد. لازم به ذکر است پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکروسوئیچ در حال کنترل است تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را (تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد. تمامی این مراحل به قدرت باربرداری یا تناژ دستگاه منصوب است.

قدرت مانور بار به سمت جلو و عقب (شاریوت)

تاور کرین پس از بلند کردن بار از روی زمین دارای مانور حرکت بار به سمت جلو یعنی دور از دستگاه (شاریوت به جلو) و حرکت بار به سمت عقب یعنی به سمت خود دستگاه (شاریوت به عقب) می باشد. البته لازم به ذکر است باری که بیش از حد مجاز تناژ دستگاه می باشد را توسط میکروسوئیچ های قطع کن کنترل می نماید و از جلو رفتن آن خود داری می کند.

قدرت مانور گردشی (گردان)

تاور کرین علاوه بر توانایی قدرت بلند کردن بار و حرکت آن به جلو و عقب دارای قدرتی هستند که در شعاع ۳۶۰ درجه می تواند بار را جابجا کند و به هر نقطه ی دلخواه بار را منتقل کند. معمولا این کار توسط یک یا دو الکتروموتور و یک یا دو گیربکس انجام می گیرد که جهت ایمنی آن نیز میکروسوئیچ هایی تعبیه شده که در مواقع لزوم از دور زدن بیجا جلو گیری نماید.

قدرت حرکت کلی دستگاه تاورکرین

تاور کرین ها توانایی حرکت روی زمین و انتقال کلی دستگاه از نقطه ای به نقطه ی دیگر را دارا می باشند. جهت خزیدن آن ها بر روی زمین متفاوت می باشند بعضی از آن ها توسط قرار گرفتن روی ریل جابجا می گردند، گونه دیگری از آن ها روی زنجیرهایی که شباهت به زنجیر تانک دارند بر روی زمین حرکت می کنند و نوع دیگری از آن ها بر روی چرخ های بزرگی که همانند لاستیک هواپیما است حرکت می کنند.
کلیه حرکت این دستگاه ها معمولا توسط الکتروموتورهای برقی و گیربکس های بسیار قوی که دارای ترمزهای بسیار قوی می باشد صورت می گیرد.

قدرت ارتفاع گیری یا افزایش ارتفاع

همواره برای عموم این سوال مطرح است که تاور کرین ها چگونه به نقاط مرتفع می رسند و چگونه افزایش ارتفاع پیدا می کنند. لازم به توضیح است تاور کرین ها پس از نصب و مونتاژ اولیه که توسط جرثقیل موبایل (سیار) انجام می گیرد جهت افزایش ارتفاع از قدرت خود مونتاژ دستگاه استفاده می کنند که مستلزم یکسری عملیات بسیار حساس می باشد و با اضافه کردن سکشن ( قطعه ارتفاعی ) ارتفاع می گیرد و با کم کردن آن، ارتفاع آن نیز کم می گردد البته انواع گوناگون تاور کرین ها بنا بر تیپ و یا کشور سازنده عملیات متفاوتی را دارا می باشند.

توضیح اینکه پس از ارتفاع استانداردی که سازنده ی دستگاه تعیین نموده است می بایست جهت ارتفاع بیشتر از استاندارد، دستگاه توسط کادر آنکاراژ ( کمربند ) به نقاطی از ساختمان و یا سازه مورد نظر مهار گردد.

کلیه مراحل نصب، مونتاژ، ارتفاع دادن، بستن کمربند و … می بایست توسط نیرو های متخصص و کار آزموده قرار گیرد زیرا کوچکترین اشتباه می تواند آخرین اشتباه افراد باشد.

خرید، مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین

جهت خرید جرثقیل برجی می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید، گروه آریا صنعت با ۳۵ سال سابقه درخشان در زمینه تولید ، نصب و راه اندازی و سرویس و نگهداری انواع تاورکرین ، آسانسور کارگاهی و  بچینگ پلانت آماده ارائه خدمات می باشد.