چگونه بتن آماده سفارش دهیم؟

چگونه بتن آماده سفارش دهیم؟ زمانی که بتن به شکل مخلوط تازه می باشد به دلیل قابلیت خمیری بودن می توان از آن در هر شکل مناسبی استفاده کرد. بتن توانایی سفارشی شدن برای هر نوع عملیات و شرایط محیطی را دارا می باشد. بتن داده ای بسیار اقتصادی است و اگر به صورت مخلوطی مناسب و در ارتباط با کاربری مورد نظر فراهم شود، استحکام خود را تا سال ها بدون نیاز به نگهداری حفظ می کند. حجم وسیعی از گزینه ها مثل رنگ، بافت و سایر اجزای معماری وجود دارند که همگی بر کیفیت و زیبایی بتن تاثیرگذار می باشند.

چگونه بتن آماده سفارش دهیم؟

آماده بودن همه جزئیات و اطلاعات مهم و ساده نمودن الزامات و سایر عناصر مربوط به آن، رمز سفارش بتن آماده می باشد. بتن دارای چندین فرمول اختلاط می باشد که هرکدام کاربردهای ویژه ی خود را داراست.

اندازه ی درشت دانه

اطلاعات اساسی شامل: اندازه بزرگترین دانه مورد احتیاج که می بایست کوچکتر از باریک ترین بعدی باشد هنگامی که بتن در آن ریخته می شود مانند ضخامت قطع فولاد تقویتی برای اکثر عملیات ها. اندازه ی بزرگترین درشت دانه یا ۷۵/. اینچ و یا ۱ اینچ (۱۹ تا ۲۵ میلی متر) است.

اسلامپ:

اسلامپ مقدار مقاومت آن است که باید نشان داده شود. مخلوط های خیلی سفت دارای مقدار اسلامپ کمی است. دامنه ی معمولی اسلامپ برای اکثر عملیات ها بین ۳ تا ۵ اینچ (۷۵ تا ۱۰۰ میلی متر) است. برای سازه های لغزنده بالاترین اسلامپ تا ۲ اینچ (۵۰ میلی متر) مورد نیاز است. اسلامپ های بالاتر تا حد ۷ اینچ (۱۷۵میلی متر) اغلب برای دیواره حائل به کار می روند. میزان اختلاف مجاز برای اسلامپ در زمان تحویل بین ۱ تا ۱/۵ اینچ (۲۵ تا ۳۸ میلی متر) است. در صورتی که اضافه کردن آب در محل کار برای افزایش اسلامپ به قدری زیاد نباشد که باعث جدا شدن دانه ها شده و مقاومت و دوام را کاهش دهد مجاز است و مانعی ندارد.

هوای اضافه شده

بتن هوادار یکی از گزینه های معمول بتن می باشد. زمانی که بتن در معرض یک دوره ی یخبندان قرار می گیرد و حتی در حین ساخت می باشد، تولید بتن بدون هوا به طور کامل در هنگام ساخت و برحسب نیاز تولید می شود. مقدار هوا به ابعاد سنگدانه ی درشت در بتن بستگی دارد و میزان معمول آن بین ۴ تا ۶ درصد حجم بتن می باشد. اختلاف مقدار مجاز برای میزان هوا در زمان تحویل ۵/۱ درصد است. در این مورد تولیدکننده بتن مجاز است اگر مقدار هوای بتن از مقدار مورد نیاز کمتر باشد تعدیل سازی کند.

حد کیفیت مورد نیاز

مشخصات بتن و ترکیبات آن توسط مشتری تعیین می شود. روش رایج در سفارش بتن تعیین الزامات اجرا می باشد که در واقع همان مقاومت بتن می باشد. مشخصات اجرایی دیگر مثل نفود پذیری، انقباض و استحکام اگر احتیاج باشد تعیین می شود. سازنده ی بتن لازم است در مورد هوا دیدگی احتمالی و شرایط بهره برداری آگاهی لازم داشته باشد. تولیدکننده بتن به مطلوب ترین شکل ممکن آماده است تا نسبت اختلاط و کارایی بتن را برای انجام هرگونه عملیاتی فراهم کند. طراح و سازه اغلب میزان مقاومت بتن را تعیین می کنند تا در زمان ساخت و در هنگام بهره برداری مقاومت لازم جهت بارهای احتمالی را داشته باشد. کمترین میزان استحکام در حدود ۲۵ مگا پاسکال تا ۲۸ مگا پاسکال است که استحکام بتن را تامین می کند مثل مقاومت در برابر آب، سائیدگی، یخ زدگی و یخ گشایی. سفارش بتن بر پایه الزامات ارائه شده برای طرح از گزینه های دیگر محسوب می شود.

مشتری حدود مقادیر و نوع عناصر تشکیل دهنده ی مخلوط را تعیین می کند. در چنین وضعیتی تمام مسئولیت در خصوص استحکام بتن و اجرا به عهده ی خریدار می باشد. مقدار مشخص شده حداقل سیمان مورد استفاده، بیشترین مقدار نسبت آب به سیمان و حدود مقادیر پوزولان ها را نشان می دهد. این طرح زمانی مورد بهره برداری قرار می گیرد که طرح اختلاط معینی در گذشته نتیجه ی مثبت داشته باشد و خریدار به سمت خرید محصول ارزان تر می رود و یا این که در مواد مورد استفاده برای تولید بتن و مشخصات آن تغییراتی اعمال شود که کارایی بتن را پایین بیاورد. تعیین الزامات اجرایی به جهت آن که احتمال دارد با مقررات معین شده ناهمخون باشد نتیجه ی مثبت ندارد.

چنانچه قصد تولید بتون آماده را دارید می توانید جهت مشاوره ، خرید، مونتاژ، دمونتاژ، نصب و راه اندازی و یا سرویس و نگهداری بچینگ پلانت ( دستگاه تولید بتون آماده ) را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل نمایید، گروه آریاصنعت در هر مکان و هر زمان پاسخگوی نیازهای مشتریان محترم می باشد.