آسانسور کارگاهی در صنایع معدنی

کاربرد آسانسور کارگاهی : سیمان، سنگ ریزه، شن ، ماسه و… از دسته مواد و مصالح پودری یا کلوخه ای محسوب می شوند لذا برای این که جابه جایی این مواد به شکل درست و اصولی انجام شود از تجهیزات خاصی استفاده می شود. یکی از راه های انتقال و حمل و نقل این مصالح استفاده از بالابرهای ویژه می باشد.

البته جابه جایی عمودی و شیب دار نیز اغلب برای حمل این مواد استفاده می شود، به طور مثال برای ریختن سیمان به داخل بچینگ و ساخت بتن از بالابری استفاده می شود که در بازار به بالابر سیمان معروف شده اند که نوعی بالابر کاسه ای (پودری) می باشند.

 

کاربرد آسانسور کارگاهی

آسانسورهای کارگاهی فقط برای کار در ارتفاعات و سطح زمین کاربرد ندارند بلکه در سطوح زیر زمینی نیز از این نوع بالابر استفاده می شود.

این نوع بالابرها در کارهای معدنی نظیر استخراج از معادن، پروسه های پس از استخراج مانند گندله سازی، کارخانه های ذوب و دیگر عملیات زیر زمینی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

یکی از بالابرهایی که به بالابر سیم بکسلی شهرت دارد برای جابه جایی مصالح و مواد نسبتاٌ سنگین کاربرد داشته و از سرعت بسیار خوبی نیز برخوردار است، این نوع بالابر در جابه جایی نفرات به صورت عمودی و همچنین مواد به نقاط زیرزمینی وسیله بسیار مهمی است.

 

کاربرد آسانسور کارگاهی

در این بین بالابرهای چرخ دنده ای نیز وجود دارد که دارای ایمنی بالا است. همچنین برای انتقال های سریع در صنایع معدنی بسیار مطلوب بوده و این نوع بالابر برای ارتباط با سطوح گوناگون یک فضای زیرزمینی بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین قادر است به راحتی نفرات را در فضای تونلی جابه جا کرده بدون آن که جهت نصب به چاله آسانسور احتیاجی داشته باشد و از این بابت نصب آن بسیار آسان بوده و هزینه زیادی به دنبال ندارد.

به طور مثال نصب بالابر کارگاهی در واحدهای کارگاهی که دارای سنگ شکن هستند و اپراتور می بایست مرتباٌ بین سطوح تونلی پیوسته و سریع در رفت و آمد باشد، استفاده از بالابر کارگاهی کاملاٌ درست و به جا می باشد.

 

کاربرد آسانسور کارگاهی

نیاز به سرعت انتقال مواد باعث شده تا بالابر سیمانی در انواع مدل ها و مشخصات فنی گوناگون تولید شوند. مشخصات فنی یک بالابر سیمانی به شرح ذیل است:

  • ابعاد دستگاه
  • وزن دستگاه
  • ظرفیت انتقال بار (برحسب کیلوگرم در ساعت)
  • وضعیت کاسه یا باکت
  • میزان برق مصرفی
  • توان موتور

در فاکتورهای بالا ظرفیت انتقال بار و توان موتور اهمیت بیشتری دارند.

 

خرید آسانسور کارگاهی

چنانچه قصد مشاوره ، خرید ، نصب و راه اندازی  و سرویس و نگهداری آسانسور کارگاهی را دارید می توانید با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل فرموده و شرایط و اطلاعات تکمیلی جهت پروژه خود را توضیح دهید.

در صورت درخواست مشتری آسانسور کارگاهی قابلیت افزایش ارتفاع و ظرفیت باربرداری را دارا می باشد.