کاربرد آسانسور کارگاهی در بنادر

آسانسور کارگاهی در بنادر : تکنولوژی  آن چنان در حال  پیشرفت است که تقریباٌ تمام عرصه ها و حوزه های عملیاتی و غیرعملیاتی را در برگرفته است. به طور مثال عملیات ساخت و ساز، پل سازی، سدسازی، بنادر، کشتیرانی و غیره از جمله مواردی محسوب می شوند که در آن نیاز به تجهیزات و دستگاه های گوناگون در آن لازم و ضروری است.

 

آسانسور کارگاهی در بنادر و صنعت کشتیرانی

استفاده از بالابر یا آسانسور کارگاهی در بنادر کشتیرانی به منظور دسترسی آسان و سریع کشتی ها به سواحل بسیار مناسب و دارای مزیت های زیر می باشد:

۱-قابل دسترس بودن: طبق تجربه طولانی مدت در این زمینه، نصب و راه اندازی بالابرهای (آسانسور) کارگاهی، بهره وری بالایی در هنگام تعمیر و مراقبت داشته و خرابی کمتری به همراه دارد. همچنین صرفه جویی در زمان به خاطر از میان برداشتن زمان انتظار و تعمیر آسان از مزیت های این روش می باشد.

۲-بهره وری: بدیهی است در صورت عدم وجود آسانسور یا بالابرهای کارگاهی، پرسنلی که وظیفه تعمیر و مراقبت از جرثقیل را به عهده دارند باید جهت بالا رفتن از پلکان استفاده کنند و حداقل زمان برای رسیدن به بالای یک جرثقیل، با ارتفاع نه چندان زیاد، چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد به ویژه این که ابزار و اجزاء مورد استفاده برای تعمیرات باید توسط جرثقیل برداشته و حمل شود که همه این ها باعث اتلاف وقت شده و این در حالی است که زمان استفاده از بالابر کارگاهی در چنین مواقعی فقط دو دقیقه به طول می انجامد.

۳- ایمنی: در شرایط آب و هوایی نامناسب، استفاده از نردبان خطرات بسیاری به دنبال دارد ضمن این که بالابرهای کارگاهی فرایند عملیات نجات را بسیار تسریع و تسهیل میکنند.

از مکان های دیگری که می توان در آن ها از بالابر یا آسانسورهای کارگاهی استفاده و نتیجه مطلوب دریافت کرد، سوله ها و انبارها همچنین سایر امکانات در امر بنادر و صنعت کشتی سازی می باشد.