اجزای آسانسور کارگاهی

آشنایی با اجزای آسانسور کارگاهی

برای افزایش ایمنی آسانسور کارگاهی چه اجزایی به کار می رود؟

به دلیل حجم زیادی از آسانسورهای کارگاهی که در عملیات ساخت و ساز بناها وجود دارد. این دستگاه ها بایستی ایمنی لازم را دارا باشند. تایید ایمنی این دستگاه ها توسط کارشناسان این حرفه انجام می شود. در نتیجه تمام اجزای این دستگاه بایستی دارای ایمنی لازم و کافی باشد.

اجزای آسانسور کارگاهی

۱- حفاظ به کار رفته در اطراف اتاقک آسانسور: وظیفه این حفاظ محدود کردن کابین آسانسور می باشد که از ورود افراد به محدوده اتاقک جلوگیری می کند و این باعث ایمنی آسانسور کارگاهی بالای اتاقک می شود.

۲- نرده امگا: نرده امگا در قسمت ورود و خروج اشخاص و بار قرار می گیرد و هنگام بالا و پایین آمدن، موجب باز شدن راه ورود و خروج می شود. مزیت ایمنی نرده امگا این است که در زمان حرکت آسانسور از ورود و خروج افراد جلوگیری کرده و زمانی که آسانسور در حال حرکت می باشد. این نرده همواره بسته می ماند و باز نخواهد شد.

۳- سوئیچ های ایمنی: سوئیچ های ایمنی در اول و آخر حرکت آسانسور نصب می شود.  قرار دادن این سوئیچ ها و لمینت ها روی درب کابین آسانسور کارگاهی از بروز خطراتی مانند سقوط جلوگیری می کند.

۴- محدودکننده های انتهای مسیر: چنانچه آسانسورهای کارگاهی فاقد این قطعه باشند احتمال خیلی زیادی وجود دارد که باعث عمل نکردن سوئیچ ها و لمینت ها شده و بعد از خارج شدن از حفاظ تعبیه شده در پیرامون کابین سقوط کرده و خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. در واقع این محدودکننده ها قطعات مکانیکی می باشند که موجب اتمام حرکت آسانسور شده و کمک فراوانی جهت جلوگیری از سقوط به حساب می آیند.

۵- پاراشوت: یک سیستم بسیار مدرن می باشد که فقط توسط تکنسین های ماهر نصب شده و وظیفه جلوگیری از سقوط را عهده دار هستند.  وجود این سیستم در آسانسورهای کارگاهی یک مزیت مهم به حساب می آید.

از انواع دیگر آسانسورهای کارگاهی می توان به آسانسورهای صنعتی، آسانسورهای ساختمانی و آسانسورهای حمل بار نیز اشاره کرد.

 

خرید آسانسور کارگاهی

چنانچه قصد مشاوره، خرید، نصب و راه اندازی آسانسور کارگاهی را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل فرموده و شرایط و اطلاعات تکمیلی جهت پروژه خود را توضیح دهید.

در صورت درخواست مشتری آسانسور کارگاهی قابلیت افزایش ارتفاع و ظرفیت باربرداری را دارا می باشد.