نحوه انتقال تاورکرین به محل مورد نظر

انتقال تاورکرین به محل مورد نظر : جرثقیل برجی یا تاور کرین سازه ای می باشد که اغلب در مجاور بناها و پروژه های ساختمانی دیده می شود. اجزای تاورکرین را یک پایه یا برج، یک بازو، اطاقک فرمان، وزنه برای حفظ تعادل، قلاب، کابل و قرقره تشکیل می دهد.

جرثقیل برجی یا تاورکرین نام مخصوص این دستگاه است. این دستگاه یکی از ارکان اساسی و کاربردی ترین وسیله برای پروژه های مهمی همچون برج سازی، راه سازی، سدسازی و غیره می باشد. در مجموع در هر عملیاتی که نیاز به نقل و انتقال گسترده ی مصالح در یک محیط معین و تسلط کامل بر گردش های ۳۶۰ درجه باشد تاورکرین حضور دارد.

انتقال تاورکرین به محل مورد نظر :

زمانی که جرثقیل بر روی سطح زمین مستقر می شود. بهترین شرایط ممکن برای بلند کردن مواد و مصالح ایجاد می شود. از این گونه جرثقیل ها بیشتر در ساختمان های بلند استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده ی تاور کرین به کمک کشنده ی ۱۰ تا ۱۲ چرخه به مکان مورد استفاده منتقل می شود.

در مرحله ی اول یک جرثقیل متحرک دکل ۱۲ متری که شامل دو بخش برج و چرخ دنده متحرک می باشد بر روی یک پایه بتنی نصب می شود. بعد از آن بازوی تاورکرین و ماشین آلات هر کدام در قسمت های مخصوص به خود مونتاژ می شوند.

سپس تاور کرین متحرک، قسمت ها و اجزای افقی را در بخش های از قبل تهیه شده قرار می دهد و در آخر وزنه تعادلی تاور کرین نصب می گردد.

برای رسیدن به بالاترین ارتفاع، از یک قاب صعود کننده و به اصطلاح تلسکوپی که میان واحد چرخان و بازوی تاور کرین (تیر) قرار گرفته است، استفاده می کنند.

 جهت حفظ تعادل از یک وزنه که در قسمت دهانه ی بال کوتاه تاورکرین قرار می گیرد، استفاده می کنند.

واحد چرخان از بالای تیر تاور مجزا شده و پیستون هیدرولیکی بزرگ واحد چرخان را به میزان ۶ متر بالا می کشد.

بعد از آن ۶ متر در قسمت بالای شکافی که به کمک قاب صعود کننده ایجاد شده است به ارتفاع تاورکرین اضافه می شود.

نصب تاورکرین

جهت نصب ثابت تاورکرین بایستی پایه را در بتن قرار داده و اجزای تاورکرین روی آن ها اضافه شود. برای این که تاورکرین قادر به حرکت روی زمین باشد. بر طبق دستورالمعل سازنده دارای کالسکه ای باشد که قابلیت حرکت روی ریل را دارد.