بازرسی های قبل و بعد از کار با تاورکرین

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه بازرسی تاورکرین (جرثقیل برجی) قبل از انجام کار و بعد از اتمام کار آشنا نماییم، با گروه آریاصنعت همراه باشید.

 

بازرسی تاورکرین

اول: پیش از خرید یا اجاره جرثقیل، نسبت به تجهیزات و اصلی بودن قطعات آن مطمئن شوید.

دوم: توصیه های فنی و ایمنی دستگاه را هنگام نصب و راه اندازی کاملاٌ در نظر گرفته و سرویس های دوره ای، تعمیرات و بازرسی های توصیه شده را از یاد نبرید.

سوم: تراز کردن تاور، زمانی که برای تاور ریل گذاشته می شود و محکم کردن آن به تراورس زیرین و در انتهای ریل ها، سعی کنید در هر دو طرف ریل موانع مناسبی نصب کنید تا از بیرون رفت نا به هنگام دستگاه جلوگیری شود.

چهارم: وزنه های تعادل را دقیقاٌ مطابق با دستورالعمل شرکت سازنده نصب کنید و مرتب آن را بازبینی کنید.

پنجم: تاورهای ثابت را روی پایه های بتونی نصب و به وسیله پیچ های نگهدارنده ای که در آن تعبیه شده است محکم و شاسی تاور به وسیله مهره ها بسته شود.

همچنین دکل تاورهای ثابت را در صورت امکان به ستون یا اسکلت ببندید کمربند دستگاه حتماٌ با توجه به دستورالعمل شرکت سازنده بسته شود.

تمام نکات فنی باید توسط سرپرست کنترل در چک لیست تاور نوشته شود و سرپرست ایمنی و فنی کارگاه وظیفه دارد تمام تجهیزات تاور را مرتب بازدید کرده وآن را در چک لیست جرثقیل ثبت کند.

 

بازرسی تاورکرین قبل از کار و بعد از اتمام کار

  1. به یاد داشته باشید پیش از شروع به کار، حرکت تاورکرین و مسیر حرکت تاور روی ریل ها کاملاٌ محکم بوده و ریل ها هیچگونه انحراف، مانع و یا فرو رفتگی در مسیر خود نداشته باشند.
  2. سوئیچ های محدودکننده ارتفاع بار، آژیر اضافه و ترمزها را تست کرده و از عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل نمایید. همچنین لازم است اپراتورها در خصوص کار با جرثقیل اموزش لازم و کافی را دیده باشند تا پیش از شروع و پایان کار به طور روزانه اقدامات فوق را انجام دهند.
  3. اپراتور جرثقیل باید گواهینامه اپراتوری جرثقیل را دارا بوده و در این زمینه آموزش های لازم و کافی را دیده باشد.
  4. پس از پایان کار اطمینان حاصل نمایید که بار از روی قلاب ها برداشته شده و قلاب ها را تا آخرین نقطه بالا ببرید، سپس کالسکه را قفل نموده و بوم کرین را در جهت چرخش آزاد کنید به شکلی که در جهات باد قرار بگیرد.
  5. درب و پنجره کابین فرمان را قفل و برق آن را قطع نموده، همچنین برق تغذیه اصلی تاورکرین را از پایین و تابلوی آن قطع نمایید. تمام موارد فوق بایستی توسط مسئول ایمنی کنترل و در چک لیست تاورکرین ثبت و نوشته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله های تاورکرین و بازرسی های فنی و ایمنی و بررسی خطرات و ایمنی جرثقیل های برجی مراجعه نمایید.

جهت مونتاژ ، دمونتاژ ، نصب و راه اندازی و سرویس و نگهداری تاورکرین می توانید با گروه آریاصنعت تماس حاصل فرمایید.