تاریخچه جرثقیل های برجی

کشور یونان در قرن پنجم قبل از میلاد در حوزه هایی نظیر فلسفه، هنر، ادبیات و معماری به رشد وشکوفایی بسیاری دست یافت. همچنین در زمینه معماری و ساخت بناهای عظیم، این کشور از جرثقیل هایی که توسط مخترعین طراحی و ابداع شده بود استفاده میکرد.  بنابراین تاریخچه جرثقیل های برجی را به این کشور نسبت می دهند، به طوری که این جرثقیل های عظیم الجثه توسط نیروی انسانی و حیوانی جا به جا شده و حرکت می کرد. طبق اسناد موجود و مدارک کشف شده بر روی لوح های سنگی معابد توسط محققین در قرن شانزدهم قبل از میلاد، یونانیان برای بلند کردن و جا به جا کردن اجسام بزرگ و وزین از جرثقیل استفاده می کردند.

 

با گذشت زمان و تکامل و پیشرفت علوم، شیوه ها و ایده های تازه ای برای بلند کردن و جا به جا کردن سنگ های بزرگ و دیگر اجسام متداول شد، یکی از این روش ها استفاده از وینچ و قرقره بود. این کشف جدید با گذشت زمان موجب تحولات شگرف و قابل ملاحظه ای در ساخت و ساز بناها، معابد و معماری بناها گردید و اسناد این ادعا را می توان در ستون ها، سرستون ها و معابد یونان به خوبی مشاهده کرد.

با گذشت زمان استفاده از این نوع جرثقیل ها به جای سطوح شیبدار معمول گردید، یعنی نوعی حرکت عمودی، اما تاکنون از نحوه و شکل این تغییرات اسنادی به دست نیامده است.

تاریخچه جرثقیل های برجی

اجسام با جرثقیل ها به شکل عمودی جا به جا و حرکت داده می شوند و این روش نه تنها باعث کاهش هزینه ها می شود بلکه از امنیت بالایی نیز برخوردار است. امروزه استفاده از جرثقیل و کاربرد عملیاتی آن در ساخت و ساز بندرها و گونه های مختلف معماری به صورت معمول و متعارف شناخته شده است. اما در قرون وسطی استفاده از ابزار جدید و سنتی به صورت توامان انجام می پذیرفت به طوری که در این قرون جرثقیل ها برای تخلیه بار کشتی ها و جا به جایی بار در اسکله بنادر نقش بسیار مهمی ایفا میکردند.

البته ساخت جرثقیل های اولیه با چوب انجام می گرفت ولی طی گذشت زمان و کشف فن آوری های جدید و به ویژه تاثیر انقلاب صنعتی، جرثقیل های چوبی کم کم جای خود را به جرثقیل های آهنی و فولادی سپردند.

 

خرید ، نصب و راه اندازی تاور کرین

چنانچه قصد مشاوره ، خرید ، مونتاژ ، دمونتاژ ، نصب و راه اندازی و سرویس و نگهداری تاورکرین ( جرثقیل برجی ) را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل فرموده و شرایط و اطلاعات تکمیلی جهت پروژه خود را توضیح دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *