تاورکرین و بازرسی های فنی و ایمنی

یکی از اختراعات مهم انسان که تاکنون در عملیات های ساختمانی مهمی همچون ایجاد سدهای عظیم، ساخت برج های مرتفع و سیلوهای بزرگ از آن بهره گرفته است اختراع تاورکرین یا جرثقیل برجی می باشد که با توجه به کاربری و ارتفاع های گوناگون، این دستگاه دارای انواع متفاوت با قابلیت کاربری در ارتفاعات مختلف می باشد. از آن جایی که این دستگاه قابلیت و نیروی بسیار زیادی در خصوص جا به جایی اجسام سنگین از خود نشان می دهد برای مهندسین پروژه های برج سازی از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مقاله گروه آریاصنعت قصد دارد باتوجه به اهمیت نکات ایمنی در جرثقیل های برجی با شرح بازرسی فنی تاورکرین بپردازد.

 

بازرسی فنی تاورکرین :

در کنار باربرداری و جا به جایی اجسام سنگین به وسیله این دستگاه، توجه به این نکته نیز ضروری است که هنگام استفاده از این دستگاه همواره باید به نکات ایمنی آن نیز توجه کرد زیرا بارها و بارها مشاهده شده است افرادی که در ارتباط با تاورکرین هستند با خطراتی مواجه شده اند که در صورت عدم رعایت موارد ایمنی خسارات جبران ناپذیری را به بار آورده است که به چند دلیل عمده و اساسی آن اشاره می شود:

  1. وجود مشکلات فنی در قطعات اصلی دستگاه
  2. وجود مشکل در درام سیم بکسل، قلاب، استراکچر یا بدنه
  3. قدیمی بودن دستگاه
  4. عدم تجهیزات کنترل و حفاظتی مانند قطع کن بار و حسگرها
  5. عدم آموزش کافی به افراد در خصوص نحوه استفاده صحیح از دستگاه
  6. اشتباه افراد در حین انجام کار

بنابراین برای کاهش میزان خطرات و افزایش امنیت دستگاه بایستی حتماٌ به سرویس و بازدید دوره ای و فنی تاورکرین (جرثقیل برجی) به صورت امری مهم و ضروری توجه داشت.

به موازات بازدیدهای مداوم فنی، آموزش افرادی که با تاورکرین (جرثقیل برجی) در ارتباط هستند و بالا بردن سطح اطلاعات فنی و آموزش های فنی، برای ایجاد امنیت هرچه بیشتر بسیار حائز اهمیت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بررسی خطرات و ایمنی جرثقیل های برجی مراجعه نمایید.

جهت مونتاژ ، دمونتاژ ، نصب و راه اندازی و سرویس و نگهداری تاورکرین میتوانید با گروه آریاصنعت تماس حاصل فرمایید.