نکاتی در مورد تولید بتون آماده

تولید بتون آماده : در اصطلاح بتن آماده به بتنی اطلاق می شود که با مخلوط آماده ترکیب شده است و این مخلوط آماده به وسیله دستگاه در کارخانه ساخته شده و سپس به وسیله کامیون های خاصی که برای این منظور طراحی شده است. به محل پروژه انتقال و بعد از آن مرحله بتن ریزی انجام می گیرد. (در این رابطه مقاله دستگاه تولید بتن آماده را مطالعه نمائید.)

 

روش های تولید بتون آماده

تولید مخلوط بتن از دو راه ممکن صورت می گیرد :

  1. مخلوط “تر” که در کارخانه بتون به وسیله دستگاه انجام می شود.
  2. مخلوط “خشک” که در هنگام حمل از کارخانه تا جایی که پروژه قرار دارد انجام می پذیرد.

ضمن این که از نظر تولید، موادی که در بتن آماده استفاده می شود همان موادی می باشد که در بتن معمولی مورد استفاده قرار میگیرد و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

ایستگاه های تولید بتن به دو شکل ثابت و متحرک تعبیه می شود. ضمن این که از نظر جریان مصالح نیز ایستگاه های بتن آماده به دو شکل وجود دارد:

  1. ایستگاه ثقلی
  2. ایستگاه بالا روند

 

تولید بتون آماده

درجه خلوص آبی که برای ساخت بتن استفاده می شود بسیار حائز اهمیت است.  زیرا هرچه ناخالصی آب بیشتر باشد در زمان “گیرش” تاثیر بسیار منفی و نامطلوبی در تولید بتن گذاشته و باعث ایجاد ناخالصی هایی در بتن می شود. همچنین استفاده از آب ناخالص نه تنها باعث کاهش مقاومت در بتن شده و استحکام آن را ضعیف می کند بلکه باعث ایجاد زنگ زدگی در آرماتورها نیز میشود.

می توان گفت بهترین آبی که برای ساخت بتن پیشنهاد می شود آب آشامیدنی است البته گاهی آب آشامیدنی نیز از خلوص کافی برخوردار نیست و همین موضوع می تواند باعث کیفیت نامطلوب بتن شود. بنابراین خیلی قطعی نمی توان گفت که استفاده از آب آشامیدنی مناسب ترین راه برای تولید بتن است. اما برای بالا بردن ضریب کیفیت تولید بتن، پیشنهاد می شود آبی مورد استفاده قرار گیرد که اسیدیته آن بین ۶ تا ۸ بوده و در ضمن طعم شور نداشته باشد.

 

خرید بچینگ پلانت

چنانچه قصد مشاوره ، خرید ، مونتاژ ، دمونتاژ ، نصب و راه اندازی و یا سرویس و نگهداری بچینگ پلانت ( دستگاه تولید بتون آماده ) را دارید می توانید هم اکنون با کارشناسان آریا صنعت تماس حاصل نمایید.

 

One thought on “نکاتی در مورد تولید بتون آماده

  • اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ at ۱۱:۵۳ ق٫ظ
    Permalink

    برای ساخت یک بتن خوب با مقاومت مناسب،علاوه بر داشتن طرح اختلاط مناسب،کیفیت سیمان و زمان بتن ریزی، باید فرآیند ساخت بتن اصولی را نیز در نظر گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *