سیستم توزین بچینگ و جلوگیری از هدر رفتن سیمان

سیستم توزین سیمان: سیمان نقش بسیار مهمی در طرح اختلاط بتن و همچنین مقاومت بتن بعد از خشک شدن دارد. به طور کلی می توان گفت که سیمان ماده چسبنده ی مصالح (شن و ماسه) به حساب می آید و باید مطابق استاندارد به کار رود. برای اندازه گیری مقدر سیمان مورد استفاده از روش توزین استفاده می شود و تجهیزات به کارگیری شده، باسکول (قپان) سیمان است.

معمولا کارگاه های تولید بتون از جمله بتون آماده، بتون سبک،  بلوک زنی و غیره در میزان مصرف سیمان با مشکلاتی مواجه می باشند. چنانچه میزان مصرف بتون کمتر از میزان معین شده باشد بتونی که تولید می گردد بی کیفیت بوده و دارای استانداردهای مورد نیاز نمی باشد، در صورتی که مقدار سیمان بیش از میزان تعیین شده باشد برای تولیدکننده مقرون به صرفه نخواهد بود. در این صورت استفاده از سیستم توزین سیمان دقیق و مطابق با اصول و استاندارد موجب تولید بتونی با عیار و کیفیت مناسب میگردد و در عین حال از هدر رفتن سیمان نیز ممانعت به عمل می آورد.

استفاده از لودسل های دیجیتالی یکی از روش های دقیق برای توزین سیمان محسوب می شود. باسکول سیمان با مقیاس های گسترده ای از ظرفیت های متغیر و بر اساس احتیاج طراحی و ساخته میشوند.

مزایای سیستم توزین سیمان :

  1. حساسیت و دقت بالا در عملکرد توزین سیمان
  2. کنترل دقیق بر روی میزان سیمان مصرفی
  3. جلوگیری از هدر رفتن سیمان
  4. جلوگیری از آلوده شدن محیط
  5. سهولت و افزایش میزان تولید بتون

ممکن است بروز رسانی دستگاه بچینگ پلانت از نظر برخی هزینه بردار و مقرون به صرفه نباشد، اما استفاده بهینه در مصرف سیمان و ممانعت از هدر رفت آن ولو به مقدار اندک در هر بچ موجب مقدار چشمگیری در هفته، ماه و سال خواهد شد، از این رو سیستم توزین سیمان از اهمیت قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

سیستم های توزین سیمان نصب شده بر روی بچینگ پلنت های گروه آریاصنعت همگی تمام اتوماتیک و دیجیتال بوده و دارای دقت خطا ۰.۵ درصد می باشند. همچنین قابلیت پذیرش دو نوع مصالح پودری (سیمان و میکروسیلیس) را دارا می باشند.